Zobrazit fotogalerii 3

DREAMTRAINER FZ pokročilý a rychlý 600kg ultralight se STOL vlastnostmi

Zbilidy
64 000 EUR

DREAMTRAINER FZ – ultralight STOL 600kg. Velmi výkonné letadlo s STOL vlastnostmi a současně s cestovní rychlostí 220km/h. Prodám.
Letoun je postaven ze stavebnice ROKOAERO na základě letadla NG-6 VIA, 600kg, s prodlouženými křídly. Původní koncepce letounu je stejná, nebo podobná jako u letounu Bristell a byla modifikována a výrazně vylepšena co se týká ovladatelnosti letounu v nízkých přistávacích rychlostech. Celé letadlo bylo už zprvopočátku spočítáno, konstruováno a postaveno tak, aby mohl být zavěšen těžší a mnohem výkonnější motor s za letu stavitelnou vrtulí velkého průměru o hmotnosti min 15kg. CG je v optimálních hodnotách! Letadlo je nezáludné, má o něco vyšší reakční moment. Gyroskopický moment je podobný jako u běžných menších vrtulí.
Výkon čtyřválcového řadového motoru s přímým vstřikem a turbodmychadlem označeného 1.2 TSI kód motoru CBZB je po úpravě 120HP až 140 HP a 220Nm. Výkon motoru záleží na vrtuli a otáčkách. S malou vrtulí bude mít motor větší otáčky a bude podávat vyšší výkon. Já jsem letoun upravil pro sebe tak, aby měl vyvážené vlastnosti a provozuji ho na 120HP ( dle CZ norem pro 600kg ultralught) s velkou za letu stavitelnou vrtulí „ZEJDA 1“
Letoun je vybaven za letu hydraulicky stavitelnou třílistou vrtulí o průměru 2080mm a hmotnosti 10.5kg. Ta využívá plně kroutící moment motoru již od nízkých otáček a dále umožňuje společně s motorem 1.2 TSI:
1. Vysoké zrchlení v nulových a nízkých rychlostech a STOL vzlet.
2. Vysokou trvalou cestovní rychlost 220km/h ve FL 40
3. Vysokou manévrovatelnost, neboť ocasní řídící plochy jsou v urychleném proudu vzduchu o průměru 2m a tedy plně ofukované mají vyšší autoritu od disku vrtule s plošným obsahem 3,39m což je o cca 1m2 větší plocha než u běžné vrtule s průměrem 1720mm. Letadlo má ručně odklápěcí klapky až do polohy cca 50stupňů pro efektivnější práci při přistání.
4. Ekonomický let cestovní rychlostí 140-160km/h při velmi nízké spotřebě paliva a nízkých otáčkách motoru.
5. STOL přistání – lze brzdit vrtulí nastavením na velmi malý úhel a volnoběžné otáčky motoru jsou 800RPM.
Pro lepší manévrovatelnost letounu při nízkých přistávacích rychlostech je letoun vybaven zvětšenou směrovkou s rohovým odlehčením a ručně ovládané vztlakové klapky s výrazně vyšší hodnotou výchylky až 50stupňů.
Nádrže jsou v křídlech 2x 60l dohromady na 120l paliva. Dolet cca 1500-1680Km dle požadované cestovní rychlosti 220-160km/h. Letadlo má  velmi  velkou pohodlnou  a odsouvatelnou kabinu. Lze létat i s plně otevřenou kabinou jako v kabrioletu do rychlosti cca 140km/h.
Toto letadlo je vhodné pro velké a dlouhé piloty. V rukou zkušených a pečlivě přeškolené pilotů je ideální pro létání do hor a přistávání a vzlety z krátkých ploch.

Prázdná hmotnost letounu je užasných 360kg! Legálně uveze dva 100kg chlapy a 54 l paliva a s tím dolétne 864km za bezvětří.
Maximální nepřekročitelná rychlost je 290km/h.
Délka vzletu pro průměrného pilota přes 15m překážku je 183m a délka přistání je 195m. Tato hodnota byla zjištěna pro třílistou na zemi stavitelnou vrtuli o průměru 2000mm. Po mém zaškolení budete schopni vzlétnout a přistát na 150m s za letu stavitelnou vrtulí.

Letoun má poziční diodové světla s majáky na směrovce je další diodový maják.
Letoun je bez finální barvy připraven k nástřiku dle požadavků nového majitele.
Letoun má pouze základní přístrojové vybavení intercom a radiostanici s rozsahem 8.33 opět aby si nový majitel mohl letoun personifikovat dle svého.
Vnitřní vybavení letadla je spatanské- minimalizované pro dosažení nejlepších možných letových výkonů a doletů a aby letadlo zůstalo lehké.
Nový majitel dostane k letadlu knihu jak jsem si postavil letadlový motor konverzí z automobilového včetně elektrického schéma zapojení motoru, popisu výroby reduktoru, výrobních výkresů všech reduktorových částí motoru a pokyny k údržbě a provozu motoru a letounu. Majitel tak bude na základě knihy schopen cokoliv reprodukovat – pouze pro své účely, či si sám opravit.
Knihu ani letovou příručku neposílám! Je k nahlédnutí u mne.
Letoun nebyl nikdy havarován a nelétal v letecké škole. Používám ho jako praktický demonstrátor vývoje motoru a různých výkonů a k nim přiřazených různých vrtulí. Letoun je prakticky nový. Nálet zkušebním pilotem cca 150h.
Letoun bude k prodeji během následujících 3. měsíců. Ještě potřebuji dolaminovat spodní kryt aby byl estetický a aerodynamický a zabudovat do něj přistávacísvětlomet. Opravdu vážní zájemci mne mohou kontaktovat na filip.zejda@seznam.cz nebo tel 00420603107704 pouze večer po setmění, na SMS nereaguji! další videa na:http://www.letecka-skola-vysocina.cz/letecky-bazar/dreamtrainer-fz-ultralight-600kg-stol-c-speed-220km-h/
Letové ukázky pouze za úhradu nákladů. Přeškolení majitele na letoun v ceně.
Cena za letoun v popsané konfiguraci je 64 000 EUR.

Typ inzerátu:
Nabídka
Výrobce:
Rokoaero a soukromý stavitel
Typ:
NG 6 VIA 600kg ultralight
Rok výroby:
2019
MTOW:
do 600 kg
Nálet drak (h):
150
Nálet motor (h):
50
Nálet vrtule (h):
20
Motor:
1.2 TSI
Výkon:
120-140Hp
Objem palivových nádrží:
120
Spotřeba (l/h):
9
Vrtule:
za letu stavitelná
Vztlakové klapky:
mechanické
Cestovní rychlost:
220km/h
Nepřekročitelná rychlost (Vne):
290
Podvozek:
pevný
Rádio:
8,33kHz
Odpovídač:
nemá
ELT:
Ne
Záchranný systém:
Ne
Konstrukce:
ostatní
Přístrojové vybavení:
základmí
Počet majitelů:
-1
Další vybavení:
letadlová kniha, motorová kniha, záblesky, maják, palivový kohout, přídavné palivové čerpadlo, hydraulické brzdy, elektrické vyvážení
logo footer
Marketing: Michal Drásal
Technology and advertising: Vít Jirka
E: aerohangar@aerohangar.cz
aerohangar